Uw belastingaanslag digitaal ontvangen
Voor het versturen van uw digitale post gebruiken wij de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw digitale persoonlijke brievenbus.
U moet uzelf hiervoor wel aanmelden en de gemeente hiervoor machtigen. De gemeente Coevorden gebruikt de Berichtenbox voor gemeentelijke belastingen, facturen en aanmaningen.
Waarom kiezen voor de Berichtenbox voor uw post van Gemeente Coevorden?
- Digitaal uw post ontvangen.
- Goede beveiligde digitale brievenbus. U logt in met uw DigiD.
- Al uw post van de overheid overzichtelijk op 1 plek beheren.
- U krijgt post altijd op tijd. Zo weet u meteen waar u aan toe bent.
- U kunt instellen dat u per e-mail bericht krijgt dat er een nieuw bericht voor u klaar staat.
Maakt u gebruik van de Berichtenbox? U ontvangt de aanslag alleen digitaal via de Berichtenbox en niet via de post. Maakt u geen gebruik van de Berichtenbox? U ontvangt de aanslag alleen per post.
Meld u aan voor de Berichtenbox
Op MijnOverheid.nl kunt u zich makkelijk aanmelden met uw DigiD. Na het aanmelden kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox, persoonlijke gegevens en lopende zaken. Bekijk de Instructievideo op MijnOverheid. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan.
E-mail bericht ontvangen bij nieuw bericht in de Berichtenbox
Wanneer u bent ingelogd gaat u naar 'Instellingen'. Vul uw e-mailadres in en plaats een vinkje voor Gemeente Coevorden. Automatisch zijn alle organisaties die gebruik maken van de Berichtenbox aangevinkt. Dit is geen probleem, u ontvangt alleen de post die voor u bedoeld is.
Meer informatie
Meer informatie over de Berichtenbox kunt u vinden op de website van Rijksoverheid.