Betalingsregeling gemeentelijke belastingen

Kunt u de gemeentelijke belastingen niet op tijd betalen? En is gespreide betaling via automatische incasso voor u niet de oplossing? Dan kunt u een betalingsregeling met team Financiën regelen.

Hoe werkt de betalingsregeling?

  • U kunt uw betaling over maximaal 10 maanden verdelen.
  •  Bij deze betalingsregeling geldt een minimumbedrag van € 25 per maand. 

U maakt zelf elke maand een vast bedrag over.

Lukt het niet om het online formulier voor een betalingsregeling in te vullen? Neem dan contact op met de afdeling Invordering. De gemeente zoekt dan samen met u naar een oplossing. Bel hiervoor op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur naar telefoonnummer 14 0524.

Voorwaarden 

U kunt in bepaalde gevallen geen online betalingsregeling maken. Dit is wanneer:

  • U een brief heeft ontvangen van de belastingdeurwaarder. Neem dan contact op met de belastingdeurwaarder. 
  • U een eerdere betalingsregeling niet bent nagekomen.

Schuldhulp

Heeft u geldzorgen? Bekijk onze webpagina over Schuldhulp.

Berichtenbox op MijnOverheid

Heeft u in de Berichtenbox op MijnOverheid aangegeven dat u berichten van de gemeente wilt ontvangen? U krijgt de betalingsregeling digitaal in de brievenbus. Heeft u geen abonnement voor de Berichtenbox en wilt u zich afmelden voor digitale post? Dat kan via MijnOverheid.externe-link-icoon